Tüketici Segmentasyonu
Müşterilerinizin gerçekte kim olduğunu ve işinizle ilgili kritik stratejik kararlar almanıza yardımcı olmak için neye ihtiyaç duyduklarını anlamak için güçlü bir yetenek. Günümüzde tüketici markaları, müşterilerinin deneyimlerini uyarlama konusunda eşi görülmemiş bir yeteneğe sahiptir. Kime ve ne zaman ne söylediğinizi kontrol etmek için dijital araçlar, hizmetleri özelleştirmek için çevik modeller ve benzersiz etkileşimi sağlayan CRM sistemleri ile şirketlerin araç dizilerini nerede ve nasıl kullanacaklarını bilmeleri gerekiyor. Aynı zamanda, tüketici beklentileri her zamankinden daha fazla - müşteriler sadece kendileri için kişiselleştirilmiş deneyimler arıyorlar. 

Şirketlerin müşteri deneyimlerini optimize etmeleri için temel bir yapı taşı, müşterilerinizin kim olduğunu, özel ihtiyaçlarının neler olduğunu ve markanızın nasıl yardımcı olabileceğini tam olarak karakterize eden sağlam bir segmentasyondur.
MensoDanışmanlık'ta (1) demografik ve sosyoekonomik faktörleri, (2) tutum ve psikografiyi ve (3) müşteri misyonunu dikkate alan üç boyutlu (3B) bir müşteri segmentasyonu oluşturmak için kanıtlanmış bir yaklaşımımız var.

Demografi ve sosyoekonomi: Bu, segmentasyon modellerinin geleneksel temelidir; ancak müşteriler cinsiyet, yaş ve gelir gibi özellikleri paylaşabilirken, uygulamada farklı şekillerde karar vermekte ve farklı ürünler satın almaktadır.
 
Tutum ve psikografik: Tüketicilerin tutumları ve psikografileri - kendilerini nasıl tanımladıkları, neye inandıkları ve kararlara nasıl yaklaştıkları - ürünlerin ve markaların nasıl yankı uyandırdığı konusunda kilit faktörlerdir. Ayrıca, müşterilerin önceki davranışları, demografik özelliklerin ve psikografiklerin geçmişteki kararları nasıl yönlendirdiğine dair kanıt noktaları sağlayabilir.
 
Müşteri misyonu: Bu, çoğu segmentasyonun dışarıda bıraktığı boyuttur. Misyon, müşterinin satın alma sırasındaki özel bağlamı ve ihtiyacıdır - satın almadan satın almaya değişen iki unsur. Bu, özellikle müşterilerin farklı koşullar altında tekrar alışveriş yaptığı kategoriler için geçerlidir, örneğin ağırlama, yiyecek ve içecek ve kişisel bakım. Müşterilerin misyonlarını anlayarak, tüm satın alma durumlarında benzersiz mesajlar ve ürünler kullanarak aynı kişileri daha kesin bir şekilde hedefleyebilirsiniz.

Tam olarak hangi boyutların ve alt boyutların dikkate alınması gerektiğini belirlemek için müşterilerimizle birlikte çalışıyoruz ve karmaşık, veriye dayalı tüketici araştırmalarına dayalı modeller geliştiriyoruz. Derin bir tüketici anlayışıyla donanmış olarak, müşterilerimizin kazanan, farklılaştırılmış stratejiler geliştirmelerine ve uygulamalarına yardımcı oluyoruz.
 
Hızlı iletişim
  • +905544082397
  • info@menso.com.tr
İletişim Formu
Hızlı iletişim