Sadakat ve Müşteri Deneyimi
Günümüzde firmalar, müşteri yaşam döngüsü boyunca katılımın tüm yönleriyle ilgilenmektedir. Şirketlerin müşteri deneyimi hakkında düşünme biçimleri, doğası gereği giderek çok kanallı hale geliyor. Dijital deneyimi geliştirmek, fiziksel dünyadaki insan etkileşimlerinin optimizasyonu ile eşit bir zemin kazanıyor ve ondan ayrılmaz hale geliyor.
Aynı zamanda şirketler, müşterileri arasında gerçek bir sadakat oluşturmak, onların geri gelmelerini ve başkalarına tavsiye etmelerini sağlamak istiyor. Geleneksel sadakat programları bir rol oynar, ancak ödüllerin ve teşviklerin ötesine geçmelidir. Bir sadakat stratejisi, müşteri ilişkilerini daha iyi anlayarak ve hedef segmentleriyle daha alakalı konuşmalar yaparak derinleştirmelidir.
Müşteri deneyimi ve sadakat arasında açık bir bağlantı vardır; harika bir deneyim olmadan, gerçek sadakate giden bir yol yoktur ve dijital ve fiziksel deneyime dokunan sadakat stratejisi olmadan, programlar farklılaşma riskiyle karşı karşıyadır. Hem sadakat hem de müşteri deneyimleri, müşterilerinizle basit bir işlem odağından daha fazlasını oluşturan bir ilişki kurmanın temel unsurlarını sağlar. Müşterilerin sağladığınız mal veya hizmetleri düşünme, seçme, kullanma ve onaylama şeklini yeniden şekillendirerek bir rakibe zarar verme olasılığını azaltırlar.
Amacımız, istedikleri kusursuz deneyimi sağlayarak müşteri çekişini artırmanıza yardımcı olmaktır. Edinme ve geliştirmeden taahhüt ve elde tutmaya kadar müşteri yolculuğunun her aşamasında birinci sınıf bir müşteri deneyimi oluşturmanıza yardımcı olmak için verileri ve müşteri içgörülerini birleştiriyoruz. Bunun bir parçası olarak, aşağıdaki soruları ele almak için sizinle birlikte çalışıyoruz:
• Şirketinizin gerçekten farklılaşmış bir marka konumlandırması ve hedef kitlesi var mı? Çekirdek müşteri grubuna odaklanmak çok önemlidir - markalar çoğu zaman o kadar çeşitli bir kitleye hitap etmeye çalışırlar ki, deneyimi sulandırırlar ve kimseye güçlü bir şekilde hitap etmezler.
• Mevcut müşteri ilişkileri modeliniz gerçekten müşteri davranışının nasıl değiştiğini yansıtıyor mu? Şirketler, temas noktalarında uyumlu bir deneyim geliştirirken, sattıkları ürün veya hizmetler yerine hizmet verdikleri müşteriler etrafında iş modellerini yeniden tanımlamaya hazır olmalıdır.
• Şirket kültürünüz müşteri mükemmelliği ile uyumlu mu? Tüm tüketici işletmeleri, özgün, tutarlı ve çekici bir deneyim sunmaya çalışmalı ve bu deneyimi kurumsal değerler ve marka kimliğiyle ilişkilendirmelidir.
Ayrıca Menso, perakende, konaklama, havayolları ve tüketici hizmetlerinde dünyanın en büyük, en yenilikçi sadakat programlarından birçoğunu desteklemektedir. Bu deneyimden yola çıkarak, “gerçek sadakat”in ve doğrudan motive edilen davranışların belirgin şekilde farklı itici güçlerini bir araya getirmenin yollarını geliştirdik ve bunları müşteri yolculuğu boyunca uyguladık. Özellikle, size yardımcı olabiliriz:
• Müşterinin sorunlu noktalarını belirleyin ve bunları ortadan kaldırmak için planlar geliştirin
• Müşteriyi memnun etmek için fırsatları ortaya çıkarın
• Markaya sadık kalırken, rekabet açısından farklılaştırılmış ve uygun maliyetli, sadakati güçlendiren ilgi çekici programlar geliştirin
• Değişen ihtiyaçları yansıtmak için mevcut programları yeniden düzenleyin
• Kişiselleştirme, oyunlaştırma ve olağanüstü müşteri deneyimleri yoluyla müşteri yaşam döngüsü boyunca sadakati güçlendiren unsurlar oluşturun
• Başarıyı ölçün ve şirketinizin sağladığı müşteri deneyiminin sürekli gelişimini sağlayın
Senin çıkarların
• Müşteri savunuculuğu yoluyla daha fazla karlılık ve sadakat
• Müşteriler arasında daha güçlü önerilerden daha düşük satış maliyeti
• Yüksek yatırım getirisi (ROI) ile farklılaştırılmış müşteri deneyimleri
• Hedeflenen müşteri segmentlerine hizmet etmek için geliştirilmiş bir yetenek