Çok Kanallı Strateji
Günümüz pazarında tüketiciler, fiziksel ve dijital kanalları sorunsuz bir şekilde entegre eden bir perakende deneyimi talep ediyor. Çoğu işletme dijital yeteneklere yatırım yapmış olsa da, birçoğunun kanallar arasında önemli kavşakları önceliklendiren ve optimize eden uyumlu bir stratejisi yoktur. Bu gerçekleştiğinde, şirketler tüketici ihtiyaç ve beklentilerini karşılama konusunda hızlı bir şekilde yetersiz kalma riskiyle karşı karşıya kalırlar.
Menso Danışmanlık , müşterilerimiz için bütünsel çok kanallı stratejiler oluşturmak için derin dijital uzmanlığından yararlanır. Tüketici satın alma davranışlarınızı değerlendirerek ve birinci sınıf analitik kullanarak kanal stratejilerinizi yeniden düzenleyerek kuruluşunuzun büyümesini sağlamanıza yardımcı oluyoruz. Müşterilerimize yakın işbirliğine dayalı eyleme dönüştürülebilir öneriler sunuyoruz.
Tüketici beklentileriyle uyumlu ve günümüzün teknolojik olanaklarından yararlanan çok kanallı bir strateji oluşturmaya yardımcı olmak için perakendecilerin aşağıdaki soruları dikkate alması gerektiğine inanıyoruz:
• Müşterilerimiz kanallar arasında nasıl alışveriş yapıyor ve etkileşim kuruyor? Bu, rakiplerin veya analog şirketlerin alışveriş yapma biçimleriyle nasıl karşılaştırılır?
• Bugün bizim için en çok değeri hangi kanallar sağlıyor? Bu yarın nasıl değişecek?
• Her kanal için kendi başına ve diğer kanallara göre açıkça tanımlanmış rollerimiz var mı? Bu roller etkin bir şekilde oynanıyor mu? Kanal çakışmasını en aza indirmek için ne gereklidir?
• Bu kanal rolleri, müşterilerimizin yaşam döngülerine nasıl daha iyi uyum sağlayabilir? Kanallar yaşam döngüsü boyunca nasıl entegre edilmelidir?
• Yerine getirmede kanalların rolü nedir? Dijital saf oyunlarla rekabet ederken çok kanallı bir yaklaşım stratejik bir avantaj olarak nasıl kullanılabilir?
• Kuruluş içindeki ve müşteriyle olan rolü göz önüne alındığında, her kanalda büyümeyi sağlamak için hangi stratejik adımlar atılmalıdır?