Promosyon Stratejisi
Promosyon faaliyeti birçok perakendeci için önemli bir stratejik kaldıraçtır. Bununla birlikte, tanıtım programları maliyetli ve karmaşık olabilir ve neyin olumlu bir etkisi olup olmadığı her zaman net değildir. Promosyonları yönetmek için rolleri ve kuralları tanımlayan net bir oyun kitabı, promosyon stratejinizin değer yaratmasını sağlamak için çok önemlidir.
Menso Danışmanlık, müşterilerinin gerçek sonuçlar sağlayan promosyon stratejileri geliştirmelerine yardımcı olmak için kanıtlanmış yaklaşımını, gelişmiş analitiklerini ve sektör uzmanlığını birleştirir.
Yaklaşımımız, tarihsel tanıtım faaliyetleri ve sonuçlarının karmaşık analiziyle oluşturulan müşteriye özel bir gerçek temelinin geliştirilmesine dayanmaktadır.
Değerlendirme için anahtar sorular genellikle şunları içerir:
• Bir müşterinin işletmesinde promosyonların oynadığı rol nedir?
• Terfiler amaçlanan rollerini yerine getiriyor mu?
• Hangi promosyon türleri değer katan ve yıkıcı oldu? Bu, tüketici segmentine, pazar ve mağaza türüne, kanala, sezona vb. göre nasıl değişir?
• Hangi ürün kategorileri, promosyon faaliyetlerine en çok veya en az yanıt veriyor?
• Promosyonların optimal sıklığı ve derinliği nedir?
• Hangi promosyon türleri azaltılmalı, durdurulmalı, değiştirilmeli, arttırılmalıdır?
Bu gerçek temelinde, zaman içinde önemli promosyon taktiklerini daha da geliştirmek için bir "test et ve öğren" programıyla birlikte promosyon stratejisini yönlendirmek için özelleştirilmiş bir oyun kitabı oluşturuyoruz. Ayrıca, müşterilerin stratejiyi operasyonel hale getirmek için gereken öğrenmeleri ve süreçleri kurumsallaştırmasına yardımcı oluyoruz.